|

Bestuurswissel

Op zondag 11 september heeft het XXIVe bestuur het roer doorgegeven aan haar opvolging, het XXVe bestuur:

Uit functie verheven zijn:
Voorzitter: Roel van der Zon
Secretaris: Tom Uijtdehaag
Penningmeester: Thomas Hagebols

Hun taken zijn overgenomen door:
Voorzitter: Jesse van Welzenes
Secretaris: Jasper van Dijke
Penningmeester: Douwe Hek

Vergelijkbare berichten

  • |

    Bestuurswissel

    Op zaterdag 7 september heeft het XXVIIe bestuur het roer doorgegeven aan haar opvolging, het XXVIIIe bestuur:

    Uit functie verheven zijn:
    Voorzitter: Oskar Kolman
    Secretaris: Robin Niesters
    Penningmeester: Levy van Kempen

    Hun taken zijn overgenomen door:
    Voorzitter: Levy van Kempen
    Secretaris: Marijn Ritzen
    Penningmeester: Dylan Picus

  • |

    Het weeshuys sluit haar deuren

    Het HRD meldt met grote trots dat Jurre de Bree, Koen Hootsmans en Tijmen Sies per maandag 10 juni lid zijn geworden bij het HRD Van Speyk. In zware tijden van vele beproevingen, hebben zij zich een waar Van Speyker getoond. Met kracht ende Moet wisten zij de zware stormen en wilde zeeën te bedwingen en hebben ze met visie sturing weten te geven aan hun galjoen. Vol energie zullen de nieuwe leden samen met de ervaren bemanningsleden het avontuur opzoeken, om zich met het dispuut tot in de hoogste regionen te begeven.

  • |

    Bestuurswissel

    Na trouwe dienst en veel inzet voor het dispuut geeft het XXste bestuur van Van Speyk dan toch het stokje door. Per dinsdagavond 2 april 2013, heeft het XXste bestuur ruimte gemaakt voor het XXIste bestuur, welke het HRD vol goede Moet gaat leiden.  

    Uit functie verheven zijn:
    Voorzitter: Jordi van den Breekel
    Secretaris: Chris Kwikkers
    Penningmeester: Lex Roording

    Hun taken zijn overgenomen door:
    Voorzitter: Tom Corstjens
    Secretaris: Arjen Kramer
    Penningmeester: Bram Staarink

  • |

    Château, Château, Château!

    Om 20 jaar na de geboorte van je geesteskind het resultaat te zien van wat jij destijds op de wereld hebt gezet, dat moet toch wel een belevenis zijn, zou men denken. Tijdens het vorige lustrum is de droom dan ook uitgesproken om met een enorm Van Speyk geselscap stil te staan bij twintig jaar Heeren Roeiers Dispuut Van Speyk. Dit vond afgelopen september plaats, in en rond Château de Presseux, nabij het Waalse Sprimont. Het was dan ook prachtig om te zien hoe de oprichters oprecht genoten van “hun” Van Speyk dat inmiddels volwassen is geworden. Het punt waarop nieuwe leeden jonger zijn dan het dispuut is inmiddels bereikt en het kroost van de oudste oud-leeden heeft al bijna de studentenleeftijd.een weekend waarin oud-leeden en leeden, waarvan een deel elkaar nog nooit eerder gezien had, elkaar (beter) leerden kennen en oude herinneringen ophaalden, was het toch ook voor een groot deel de setting op zo’n prachtige locatie met zo’n grote groep (oud-) Van Speykers. Het zit hem echter in de details die het credo “bijzijn is meemaken” daadwerkelijk betekenis geven. Zo was het voor de oprichters een genot om de dispuutsdrank tot zich te nemen, daar de jonge (oud-)leeden het liever wegspoelden met een biertje. Wat echter het zelfde is gebleven is de voorliefde voor de sigaar. De roockkaemer van het Château stond zodoende elke avond blauw van de Cubanen en de “heipalen”, “autobanden” en “boomstammen”, maar toch ook vol met leeden en zelfs een aantal vrouwen. Op het moment dat de stroom uitviel, door een overbelaste groep, werd de sfeer juist verhoogd, met het knisperende houtvuur in de Roockkaemer op de achtergrond. De tap en de versterker werden op een andere groep aangesloten en zodoende vloeide het koude bier weer rijkelijk en vulde het hoofdvertrek zich met muziek om het nog even goed los te laten gaan.

    Nadat ’s ochtends het katerontbijt volgde en iedereen zich opmaakte voor vertrek, ging het leeuwendeel van de oud-leeden richting het Noorden. Het HRD en enkele fanatieke oud-leeden trok echter dieper België in om daar elkaar eens flink te bekogelen met verfbommen. Hoewel dit voor Benno leidde tot een flinke vleeswond in zijn hals is de rest relatief ongeschonden uit de strijd gekomen (een enorme hoeveelheid blauwe plekken daargelaten). Enerverend om te zien was vooral de ‘stom-en-stoer’ tactiek van het ene team, tegenover de strategische guerilla-tactiek van het andere team; hoewel ‘stom-en-stoer’ bij één spelvorm succesvol bleek, trok het guerillateam het vaakst aan het langste eind. Bij het individuele spel op het eind was het vervolgens tijd om de patronen op elkaar leeg te knallen en daarmee was ook deze activiteit ten einde.

    Samenvattend; het dispuut is uitgegroeid tot een grote verzameling met nog altijd dezelfde kernwaarden, de standaard is gezet voor over vijf jaar en het HRD  gaat dan ook met Kracht ende Moet op naar een kwart eeuw “Geselscap Goet ende Fyn”! Château!

  • |

    Het weeshuys sluit haar deuren

     

    Het HRD meldt met grote trots dat Coen Barendregt, Seppe van Drie, Damiano Gelsing, Kevin Jansen, Alejandro Mates Orecilla en Luuk Schellen per vrijdag 1 september lid zijn geworden bij het HRD Van Speyk. In zware tijden van vele beproevingen, hebben zij zich een waar Van Speyker getoond. Met kracht ende Moet wisten zij de zware stormen en wilde zeeën te bedwingen en hebben ze met visie sturing weten te geven aan hun galjoen. Vol energie zullen de nieuwe leden samen met de ervaren bemanningsleden het avontuur opzoeken, om zich met het dispuut tot in de hoogste regionen te begeven.

  • |

    Bestuurswissel

    Op zondag 29 augustus heeft het XXIXᵉ bestuur het roer doorgegeven aan haar opvolging, het XXXᵉ bestuur:

    Uit functie verheven zijn:
    Voorzitter: Dylan Picus
    Secretaris: Ruben Bulsink
    Penningmeester: Luuk de Bekker

    Hun taken zijn overgenomen door:
    Voorzitter: Luuk de Bekker
    Secretaris: Maxime Lambregts
    Penningmeester: Paul van Asselt