|

Diesweekend Praag

Het HRD is 5 februari 2012 negentien jaar geworden en dat moest natuurlijk gevierd worden. Het dispuutsweekend heeft ons dit jaar naar Praag geleid en het was een weekend van vele extremen. Niet alleen was de temperatuur ongekend laag en de nachten kort, maar vooral het nachtleven is daar compleet anders. Zo staat Europa’s grootste discotheek trots naast de Moldau, en heb je vanaf de zes verdiepingen tellende club een prachtig uitzicht op de Gouden Stad.

Bierglazen met een inhoud van minder dan 0,5L bestaan niet, en zelfs in de gaafste clubs betaal je daar nooit meer dan een euro of twee voor. Niet alleen is Praag de thuisstad van Europa’s grootste discotheek, zij barst van de underground clubs die overigens na sluitingstijd weer omgetoverd worden tot een gewoon souvenirwinkeltje. Het is een stad die nooit slaapt en daar heeft het HRD gretig gebruik van gemaakt. De combinatie van vliegen vanaf Eindhoven Airport en de voordelen van een oostblokland zorgt ervoor dat we volgend jaar zeker weer naar een dergelijke stad uitrukken om er onze dies te vieren.

{gallery}foto/Public/praag2012{/gallery}

{socialsharebuttons}

Vergelijkbare berichten

  • |

    Sneeuwvermaeck 2014

    In een bus met standaard extra beenruimte (dat wil je dus) en met een paar koude Amsterdamse verassingen van chauffeur Henk, zette het Geselscap Goet ende Fyn direct na de laatste tentamens koers richting de Franse Alpen. In het pittoreske dorpje Saint-Jean D’Arves, in het gebied “Les Sybelles”, streek de 7-koppige afvaardiging van het HRD neer om 8 dagen lang de pistes onveilig te maken.

     

     

    Dagelijks kwamen Bram en Roel voldaan uit de skiles, nadat ze weer 2 uurtjes achter ‘hun’ Julie aan hadden geskied. Blijkbaar staken ze er toch wel behoorlijk wat van op want in het kielzog van Koops en Benno kwamen ze het einde van de week toch redelijk gecontroleerd van een zwarte buckelpiste af, met de vreugdekreten van Roel niet te vergeten. Onderaan deze zwarte piste stond echter een voor ons nieuw fenomeen te wachten: een giant luchtkussen onderaan een schans(je). Na het ontcijferen van de veiligheidsinstructies klommen de dappere skiërs de berg op om zich op te maken voor een adrenalinestoot. Dat laatste viel wel mee, maar het was nog steeds vermaeckelyck om te doen! De boarders, Chris, Mathijs en Tom, verkozen meestal de stukken tussen de pistes in, om daar nieuwe sporen te trekken; die buckels zijn maar niks voor boarders. Wanneer men vervolgens in de koude lift ging zitten was er de gelegenheid om even uit de veldfles Ricard te nippen, om zo weer een beetje op te warmen! Eindelijk snapten wij waarom de oprichters dat zo heerlyck vinden; als dat spul maar koud is!

    Lees meer “Sneeuwvermaeck 2014”

  • |

    Bestuurswissel

    Op zaterdag 7 september heeft het XXVIIe bestuur het roer doorgegeven aan haar opvolging, het XXVIIIe bestuur:

    Uit functie verheven zijn:
    Voorzitter: Oskar Kolman
    Secretaris: Robin Niesters
    Penningmeester: Levy van Kempen

    Hun taken zijn overgenomen door:
    Voorzitter: Levy van Kempen
    Secretaris: Marijn Ritzen
    Penningmeester: Dylan Picus

  • |

    Het weeshuys sluit haar deuren

    Het HRD meldt met grote trots dat Luuk de Bekker, Ruben Bulsink, Arthur de Kok, Maxime Lambregts, Gijs Motzelt en Jelle Teekens per donderdag 27 augustus lid zijn geworden bij het HRD Van Speyk. In zware tijden van vele beproevingen, hebben zij zich een waar Van Speyker getoond. Met kracht ende Moet wisten zij de zware stormen en wilde zeeën te bedwingen en hebben ze met visie sturing weten te geven aan hun galjoen. Vol energie zullen de nieuwe leden samen met de ervaren bemanningsleden het avontuur opzoeken, om zich met het dispuut tot in de hoogste regionen te begeven.

  • |

    Varsity Borrel 2013

    Op 7 april 2013 wint Thêta de Varsity. Om 17u zullen de overige finalisten naast Thêta starten om vervolgens 9 minuten lang achter de feiten aan te varen. Alle Thêtanen liggen, gepast gekleed, bij de finish al te wachten om als eerste de Oude Vier te kunnen feliciteren. Dat de finale van de Ouden Vier nog gestart moet worden is dan ook niets meer dan een formaliteit.

    Lees meer “Varsity Borrel 2013”

  • |

    Van Speyk feest: Sensation Blacklight

    Oktober is traditioneel gezien niet alleen de maand waarin Thêta weer een nieuwe lichting eerstejaars heeft lid gemaakt, maar natuurlijk vooral de maand waarin het HRD Van Speyk het jaarlijkse Van Speyk feest organiseert. Geïnspireerd door onze avonturen afgelopen jaar tijdens het diesweekend en de zomervakantie hebben we de beste ingrediënten voor een topsfeer gebruikt om deze avond te realiseren.Zo hebben we in Portugal ervaren hoe Europa’s allerbeste clubs eruit zien en in Praag hebben we gezien hoe de underground cultuur in elkaar steekt. De combinatie van deze twee is precies wat Sensation Blacklight is!

    Lees meer “Van Speyk feest: Sensation Blacklight”

  • Novemberschieten 2013

    Tijdens haar vierde en laatste activiteit van het vierde Lustrum bezocht het HRD de Hofstad. Reedsch traditioneel begaf men zich geheel in steyl naar het Haagsche, in de limo inderdaad. Aldaar, in de thuishaven van toch best een aantal OVS’ers, toogde men zich naar Jacht, Skeet en Trapvereniging Waalsdorp. Wegens het grote aantal last-minute aanmeldingen kon niet iedereen direct het hagelgeweer tegen het schoudergewricht plaatsen, maar ach, dan vatte gewon ‘nen bakske, want er valt genoeg bij te praten! Deze aanwas leidde tot een geselscap van 31 man, dus waren er veel kapers op de kust voor het felbegeerde Hertje. Het ervaren deelnemersveld ontliep elkaar nauwelijks, want de meeste scores lagen tussen de 13 en 18 schijven (van de 25). Dit leidde dan ook tot twee oud-leeden met 18 treffers, waarvan Hl. oud-lid Velter met de eer mocht strijken.

    Nadat men weer achter het stuur van de bolides kroop (moet gezegd worden: Volvo is opvallend populair onze oud-leeden) zette men koers richting het centrum, waarbij de Cad zoals altijd veel bekijks trok. Het Haagse Van Kleef wist ons allen, met onze brede kennis van alcoholhoudende dranken, toch nog het nodige bij te brengen en daarnaast hoefde de opmerking dat er ook een roockruimte geen tweede maal gezegd te worden. “Het staat helemaal blauw” heeft deze middag een nieuwe dimensie gekregen, met zoveel kleine roockfabrieken op een paar vierkante meter. Gelukkig voor de gasten na ons zat de garderobe direct naast deze ruimte, waardoor ook zij een aandenken hadden aan ons bezoek!

    Bij de zelfgekroonde “Belg van Den Haag” werd het officiële programma afgesloten, waar men tafelbier voorschotelde (jazeker!) en er met het Geselscap genoten werd van een Bourgondisch mael. Voor het leeuwendeel van de leeden en een aantal fanatieke oud-leeden was het vervolgens tijd om op jacht te gaan naar Jokertje, Sterretje en Barbie. Helaas, of misschien ook niet, zijn wij ze niet tegengekomen. Vele uren later kwam de slede weer aan in het Eindhovensche en kon men uit gaan kijken naar het volgende op de agenda.

    De volgende haven zal, behoudens een bevoorradingspriode rond de thuiswateren van de Residentie rondom de jaarwisseling, het Hongaarse Boedapest zijn, alwaar opnieuw de kolf tegen de schouder wordt gezet. Aldaar maken wij ons vertrouwd met een stukje verfijnde techniek van wijlen Mikhail Kalashnikov.